Friday, May 05, 2006

En ny årstid?

Jeg kjente det allerede i det jeg våknet. Noe av den samme følelsen som i går, bare enda sterkere. Ja, det føles som om det er vår! I løpet av dagen har flere sikre vårtegn dukket opp. Først og fremst følelsen av at det ble for varmt å sitte i parken uten å brette opp bukser og ha t-skjorte. Videre kan jeg nevne rødkledde ungdommer med vanngevær, busser som spiller musikk for hele nabolaget, is-spising på vei fra butikken, sommerfugler i magen når jeg tilbringer tid med min nydelige kjæreste, folk som sitter langs Karl Johan med utepilsen i hånda og eksamensnervene som trenger seg frem når man sitter på lesesalen (og ser ut på det nydelige været fremfor å lese). Det deiligste er kanskje lukten av grill, nyklipt gress og maling. Da vet man at våren virkelig er her.. Ja, kom så fort du kan. Det betyr nemlig bare en ting; at sommeren er like i nærheten. Ja, til sommer! Sommer, sol og sørlandet :)

No comments: