Friday, May 30, 2008

kjærestetorsdag

I går var det altså kjærestetorsdag. Det er et merksnodig navn å sette på en dag. Kjærestetorsdag kan komme snikende hver uke. Ut fra navnet så skjønner du kanskje at det må være en torsdag, men det kommer nødvendigvis ikke hver torsdag. Det forutsetter at man har en armkrok å krype inn i, samt tid til en rolig kveld med kos av ulikt slag.

Grunnen til at vi kaller det dette er en lang historie, men den kan gjøres kort.. Jeg hadde en ex som hadde masse rare greier for seg. Helt fra han var liten har han ofte sagt mye rart og misforstått mye som ble sagt. Han er forresten svensk, uten at man kan skylde hans tidvis manglende intelligens på dette. En av tingene han misforstod var skjærtorsdag. Inni hans hodet ble dette til "kjærestetorsdag" og slik var det i mange år. Etter at jeg fikk høre om denne historien begynte vi å feire kjærestetorsdag. Ikke i påska, men en hvilken som helst torsdag da vi hadde tid til hverandre. Fordelen med å bruke en torsdag på dette var jo at det ikke gikk utover vårt sosiale liv i helgene. Selv etter at det ble slutt har jeg holdt på denne tradisjonen. Jeg mener altså at det er viktig å holde fast ved de gode tingene i livet :)

I går var det altså kjærestetorsdag her. 'Mannen i mitt liv' var hjemme fra tigerstaden for å lese her fremfor på de svette lesesalene på skolen, som fra før av er fylt opp med skippertak-studenter fra morgen til kveld. Klokt valg synes jeg, og krysser fingrene for at han faktisk får lest noe også mens han er her. I går tok vi oss tid til kjærestetorsdag-ritualet. Vi krøllet oss sammen i sofakroken og koste oss med skikkelig jente-film, hvitvin og skogsbærsmootie. Kan livet bli bedre?














P.S. I love you ;)

2 comments:

Ane said...

sinnsyk bra idé jeg tror jeg og vil innføre en sånn dag :) Og torsdag e supert ; i begynnelsen av uka e man stressa fordi det ofte e mas på jobb og skole, men torsdag har ting ofte roa seg og e dagen før helg og passer perfekt !

Anonymous said...

Ikke dumt :) Blir nødt til å satse på en slik dag, jeg og. Tvinge kjæresten til å se mer jentefilmer. Innerst inne liker de slike filmer svært så godt skal jeg si deg :p