Friday, May 30, 2008

Mitt skip er lastet med sommer :)

Da jeg var ute og gikk tidligere i dag begynte jeg å tenke på alle de koselige lekene og sånt vi hadde som små. Hver sommer lekte vi ute fra morgen til kveld, negerbrune og lykkelige. Vi var flinke til å underholde oss selv. Det var på den tiden jeg konstant gikk rundt med en sprettball eller tennisball i lomma – klar til å finne på noe med ethvert menneske som var klar til å leke. Jeg hadde sikkert vært et enkelt offer for kidnappere, men utrolig nok så overlevde jeg denne faren. Blant lekene vi ofte var opptatt med finner vi ’boksen går’, jojo-triksing, diverse klappeleker, hoppetau og den allerede nevnte sprettballen. En av lekene vi ofte hadde når vi skulle ha litt roligere aktiviteter var ”Mitt skip er lastet med...” Denne leken kan brukes i de fleste sammenhenger og av de fleste folk. Det er nemlig ingen aldersbegrensning på dette. Derfor har jeg valgt å gå tilbake til barndommen i dag. Vi leker altså ”mitt skip er lastet med..” Jeg har valgt temaet sommer.



Mitt skip er lastet med...

Ananas – sommerens frukt!
Bading – viktig kilde til avkjøling når temperaturen nesten sprenger gradestokken
Cider – min tørstedrikk på sene kvelder
Druer – deilige å fryse ned og bruke som isbiter i drikkevannet
Eventyr – hvem vet hvilke eventyr som venter?
Festival – viktig å få med seg den musikalske siden ved denne årstiden!
Grilling – det eneste man orker å gjøre når det er middagstid
Hammock – skal slappe av på pappas veranda i en slik ;)
Iskrem – kanskje jeg til og med lager min egen...?
Jordbær – finnes det noe som minner mer om sommer enn dette?
Krabber – det årlige krabbelaget med bonus-besteforeldrene
La Manga – stedet hvor vi skal nyte livet i Spania
Mygg – hører sommeren til om vi liker det eller ei
Naken – ja, nå kan man faktisk gå uten klær..
Overnatting – foregår under åpen himmel på festivalene og på øyturer
Pølser – hører hjemme på grillen når det er middagstid i parken
Q-tips – til å tørke vannet ut av ørene etter et forfriskende bad
Ripsgele – et deilig hjemmelaget minne fra sommerne da jeg var liten
Sol – ja, jeg håper årets sommer blir mer solfylt enn i fjor!
Turister – folk med kamera på størrelse med halve Sudan som sperrer utsikten for deg ved alle turistattraksjoner i mils omkrets
Ultrafiolette stråler – viktig å passe seg for hvis man ikke vil bli solbrent^^
Vann – sommer betyr vann på alle kanter!
Wakeboard – gjett hva jeg skal lære meg i sommer...??
X’er – folk man helst ikke vil møte på når man er på ferie...
Yatzi – tidsfordriv når det er dårlig vær på hyttetur
Zzz – på tide å ta igjen den søvnen man utsatte pga eksamen og stress
Æ – æææh...finner ikke på noe her!
Øl – kan ikke se for meg en sommer på øya uten øl!
Åpenhet – folk åpner både hus og hjem når varmen kommer snikende :)




Hva er ditt skip lastet med...?

2 comments:

Anonymous said...

Oioi, dette blir langt:

A-ppelsiner
B-ilturer
C-ider på meg og gitt ;p
D-ongrishorts
E-pler (les: grønne)
F-isking/fyllesyk i sola
G-rilling
H-eineken
I-sbiter
J-adasaft!
K-oos
L-epper?
M-ax som i kjæresten
N-usselige skoo
O-slo
P-ruting
Q-tips?
R-ipsbær
S-tranda
T-rusa full av sand
U-trolig brunfarge.. tja..
V-enner
W-ild festing ;)
X- antall jordbær
Y-ellow?
Z-zz ut i evigheten
Æ-rlig i bikini, umulig å skjule noe
Ø-rret!
Å-mer

Kreativiteten på et absloutt nullpunkt etter klokka tolv :)

Sorgenfri said...

Fint innlegg, likte spesielt Å'en, det stemmer veldig godt. :o)
Så fort varmen kommer, så oppdager man at man faktisk har naboer, og at det også går ann å prate meddem , og invitere dem på grillkveld.
Med øl, selvsagt.