Wednesday, May 28, 2008

I must confess..

Jeg har noe å tilstå. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det frem, men det er vel bedre å kaste det ut i det åpne nå, fremfor å vente. For sannheten er vel ikke som en god vin?

Jeg har nemlig vært utro. For første gang i mitt liv, dersom man ikke regner med alle gangene jeg har klappet på nabokatten fremfor min egen pus. (Nei, dette er ikke en metafor og pus er ikke et kosenavn på 'mannen i mitt liv'! Bare så det er oppklart..) Dette nye og fristende eventyret jeg har begitt meg ut på rammer faktisk i svært liten grad 'mannen i mitt liv'. Han vil hvertfall ikke merke noen forandring. Det går først og fremst utover meg selv, så utover det jeg skriver og til slutt berører det kanskje dere som leser og kommenterer alle mine rariteter og abstrakte tanker. Jeg har nemlig vært utro mot blogger.com og min kjære blogspot-blogg.

I et svakt øyeblikk i går klarte nemlig noe å overtale meg til å opprette en blogg.no-blogg. Ikke noen, men noe. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig satt jeg med en helt ny blogg foran meg. Jeg føler meg som en sviker og en hykler som faktisk vurderer å legge min kjære følgesvenn død og bevege meg over på nye jaktmarker. Men likevel føles dette riktig. Jeg synes blogg.no er et enklere system, selv om det også innebærer færre valgmuligheter. En annen sak er at det gir tilgang til større lesergrupper. Jeg har nemlig kommet frem til at å lese blogger på blogspot og wordpress stort sett gir meg veldig lite. Jeg kan dessverre hverken tsjekkisk, portugisisk eller italiensk. For ikke å nevne alle de andre språkene jeg finner blogger skrevet på. Nei, det enkle er ofte det beste. Tror jeg holder meg til norsk rett og slett.. Jeg føler meg forresten litt som kjærringa mot strømmen, ettersom alle andre tydeligvis bytter motsatt vei. Men men.. Jeg har aldri vært noen særlig fan av å dilte etter gjengen.

Så da var nyheten ute. Den nye bloggen ligger her. Sjokkerende nok så er den veldig lik, selv om den foreløpig bare inneholder to innlegg og designet er tilnærmet ikke-eksisterende. Dette skal dog snart endres på. Den kommer også til å ha samme funksjon og jeg vil fortsette å skrive om de samme temaene. Blogspot-bloggen skal få slippe å dø sånn umiddelbart. Den har vært en altfor god venn til å ofres slik. Derfor vil jeg i en periode bruke begge bloggene når jeg skriver innlegg, altså poste dobbelt. Vi får se hvor lenge jeg holder på slik, men jeg føler at denne avskjeden kan ta litt tid..

Vel, da har jeg i det minste tilstått. Håper dere fremdeles vil ta turen innom min kjære blogg (uansett hvilket sted) sånn i tide og utide. Vi snakkes.. ;)

4 comments:

Anonymous said...

Haha, huffda, håper du blir :)

Jepp, lærere prøver og gjøre ting bedre. Men ender som oftest opp med og gjøre det værre.
Jeg har valgt og røyke, hvorfor tror dem at ved og skjelle meg ut så kommer jeg til og slutte? Bah.. x]

Anonymous said...

Selv droppet jeg blogger/blogspot og wordpress.com blogger for lenge siden. Har til og med vært innom LiveJournal en gang i tiden. Det var ikke noe for meg.

Selv bruker jeg en egen installasjon av WordPress på min egen server. Og jeg er sjefen, over alt. Passet meg bedre egentlig, siden jeg innimellom leker perfeksjonist og må fikse litt på ting hist og pist, for å få det til å se ut slik som jeg vil. 100%

Vivian said...

Godt å høre at det er flere enn meg som er misfornøyd med tingenes tilstand. Å lage sitt eget fra en egen server hadde jo faktisk også vært en mulighet. Dersom jeg ikke liker blogg.no heller så skal du nok ikke se bort fra at jeg gjør som deg ;)

Anonymous said...

Ja, sannsynligvis sa det er