Monday, May 26, 2008

"Alt" om meg....?

Fant denne hos Frøken Makeløs, og sporet den tilbake til orginalen hos Annikken. Her kommer altså min versjon, etter inspirasjon fra Frøken Makeløs....


Jeg har aldri vært forlovet og mitt lengste forhold varte i 3,5 år. Jeg har faktisk bare hatt lange forhold.. Den siste gaven jeg mottok var sjokolade fra mamma sin Dublin-tur. Nam nam ;) Sist gang jeg trente var vel da jeg svømte på torsdag, før det var en gang forrige uke. Jeg bruker mye penger på mat, reise og sko. Det er nødvendig, føler jeg. Man kan vel aldri ha for mange par sko? Det siste jeg spiste var mamma sin hjemmelagde middag.

Det første jeg legger merke til ved det motsatte kjønn er utstrålingen. Øynene er også viktige, og hendene. Favorittsangen min er nok vanskelig å svare på hva er, men CocoRosie med K-Hole og Beautiful Boys er nok de mest spilte i lista mi på laptop’en akkurat nå. Ellers er jeg veldig glad i rock. For tiden bor jeg i en herlig leilighet i heimbygda. Akkurat passe stor, nærme sjøen og med god utsikt og sol på verandaen hele dagen! Ungdomsskolen jeg gikk på ligger ikke så langt unna. Favorittkjøpresenteret mitt er Sørlandssenteret, men jeg er der sjelden.

Den lengste jobben jeg har hatt er på meny, men det blir nok andre boller når jeg er ferdig utdannet ;) Jeg eier opptil flere par terninger, men tulleringer aldri til folk. Og jeg har faktisk aldri vært i et bryllup ettersom vennene mine ikke har begynt å gifte seg ennå..

Hvis jeg hadde vunnet i et lotteri tror jeg faktisk at jeg hadde ringt søsteren min først, og så kanskje mine beste venner. Det vil jeg si at er ’mannen i mitt liv’ og en venninne jeg har kjent siden begynnelsen av ungdomsskolen. Sist jeg så dem var i 17.mai-helga. Når det gjelder fastfood, så spiser jeg veldig lite av det. Hvis det først skulle skje så blir det nok take-away fra Dolly Dimples, hvis det regnes som fastfood da. Hva den største løgnen jeg har hørt er vet jeg rett og slett ikke, men jeg har en ex som har skrønet om det meste.

Mitt favorittsted å spise med venner må nok være på brygga, men jeg er også veldig glad i å lage mat selv. Bilen jeg stort sett kjører rundt i er en søt, liten, blå Ford Focus <3 Det beste kysset jeg har opplevd var av ’mannen i mitt liv’ og jeg kan ikke huske sist gang jeg gråt. Det værste jeg vet å spise må være mat som er altfor sterkt krydret. Jeg liker krydret mat, men det er ikke noe særlig når kryddersmaken overtar alt. Kebab er et eksempel på det..

Det jeg liker best med meg selv må være min evne til å improvisere for å dekke over noe jeg ikke kan, mens jeg er minst fornøyd med at jeg er verdensmester i å utsette ting.. Mitt lengste skift jeg har hatt på jobb er 07-18. Favorittfilmen min er kanskje Fucking Åmål, men jeg liker også litt sånn gammeldagse filmer som Dirty Dancing og Grease. De klassiske disney-filmene skal man heller ikke glemme helt ;) Jeg kan forøvrig _ikke_ synge, og jeg kan ikke huske den siste konserten jeg var på.

Mitt forrige kyss skjedde sist søndag kveld da ’mannen i mitt liv’ dro.. Det er ca en uke siden nå. Jeg forlater aldri huset uten mobilen og nøklene, men har som regel også med meg lommeboka, en ekstra genser eller jakke og ei vannflaske. Jeg har både en bærbar og to stasjonære pc’er. Nå ønsker jeg meg en mac :)

Favorittkomikerne mine er Ylvis-brødrene og Anne Kat. Hærland. Jeg røyker ikke. Stort sett sover jeg alene, men hver helg og litt oftere også har jeg besøk av ’mannen i mitt liv’. Det er deilig å ha en varm rygg å legge seg inntil og noen å varme kalde føtter på. Avstandsforhold funker veldig fint, men ikke over veldig lang avstand eller veldig lang tid – med mindre man satser alt på det og det er ’ment to be’. Jeg har bare blitt stoppet av politiet en gang, i en rutine-kontroll da jeg var på langtur med kjørelæreren. Jeg foretrekker pannekaker fremfor armeriddere, tror jeg. Kaffe er godt, og jeg liker eggene best ’sunny side up’.

Jeg tror ikke på astrologi. Den siste personen jeg snakket med på telefonen var pappa, og mitt siste ubesvarte anrop er fra søsteren min. Den nyeste meldingen på mobilen min er en mms fra svigers med bilde av utsikten fra leiligheten i Spania – den utsikten jeg skal nyte i 2 uker i sommer. Akkurat nå har jeg på meg en svart singlet og pysjbuksa. Jeg liker det meste av syltetøy. Favoritten er nok aprikos. Jeg kan spille biljard, men er ikke noe mer enn litt over gjennomsnittlig god. Pistasj-is er best og ja, jeg liker kart. Jeg har vært på flere tema-fester. Alt fra bad-taste og 80-talls-party til temaet trafikklys og ”kom som du IKKE er”!

Våren er nok min favorittårstid og sist jeg lo av noe dumt var da jeg hørte om ”senke bensinpris-aksjonen” i går. I dag våknet jeg rundt kl ti. Det beste med vinteren er nok at det blir så lyst og ser så pent, varmt og mykt ut med snø på trær og busker. Samt at man kan stå på snowboard og lage snømenn. Jeg har faktisk aldri fått bot. Det første kjæledyret mitt het Mini og var en bitteliten fisk. Når det gjelder pirater, så synes jeg at Kaptein Sabeltann er litt kul!

Jeg har alltid bursdag i høstferien. Seriøst, det bommer aldri... Hva jeg skal bli når jeg blir stor, det vet jeg faktisk ikke ennå. Men det blir nok noe stort ;) Jeg skal hvertfall bli gammel! Jeg sitter på en bærbar pc nå, men jeg har en stasjonær rett foran meg også. Og ja, jeg smiler nå :) Jeg savner forresten ’mannen i mitt liv’. Hvis jeg skulle dratt noe sted akkurat nå, så må det ha vært til leiligheten i Spania. Varmt og deilig.

Jeg er litt betatt for tiden, men det skal vi ikke gå nærmere inn på. Favorittnavnet mitt er Synne. Jeg har flere bikinier, blant annet i fargene rød, limegrønn, turkis, og svart. Jeg var ikke på ferie i forrige måned og har aldri vært på cruise. Jeg har en søster. Hun er 4,5 år eldre enn meg. Jeg er i overetasjen, ettersom leiligheten min ligger i 2. etasje.. Jeg har ikke på meg noen smykker nå, men Morgan-klokka og krokodille-smykket ligger på bordet ved siden av meg. Nå som jeg er ferdig med denne skal jeg kanskje se om jeg finner veien mot senga. På tide å få seg litt skjønnhetssøvn ;)

Tidenes lengste innlegg, men her finner dere bokstavlig talt alt om meg. Må bare beklage hvis det frem står som litt rotete, men jeg har bare svart på spørsmålene i den rekkefølgen jeg fant dem i orginalen. Nå gjenstår det bare å spørre; tar noen utfordringen med å skrive en slik om seg selv...?

2 comments:

Anonymous said...

Se der ja! ;) hehe!
Nå mangler vi bare ett lite bildet av Vivian. Men no preassure! :P

Smart å skrive en teks av det istedet for å bare svare på spörsmålene.

Kanskje jeg skulle ha gjort det samme selv... *tenke, tenke*

Sitter på nattevakt hvis du lurer på hvorfor jeg er her både seint og tidlig... hehe. Jeg vil hjem å sove!!!Bare to timer igjen til jeg er ferdig på jobb etterfulgt av 45 minutter på toget og 15 min gåtur opp til leiligheten... da er jeg hjemme og kan bokstaveligtalt kräsje ned i senga mi. :)

Anonymous said...

Ferien din høres kjempekos ut! :)

Nei, sko kan man aldri ha for mye av. Like nødvendig som å ha tre tusen lipsyler. Det er viktig, uansett hva diverse hold sier ;p